Wednesday 25 June 2008

Wendy's

Bukan mengambil kesempatan cuma kebetulan. Stem datang office aku untuk aku introduce dengan mereka di TPS..setelah selesai aku, Zaini dan Stem ke IOI mall untuk lunch.

Aku terperasan Wendy's outlet yang baru di buka di IOI Mall Puchong..apa lagi...layan terus.




Franchise Wendy's di Malaysia dipegang oleh Nadi Klasik Sdn Bhd, anak syarikat Berjaya Corp Berhad.. Berjaya jugak yang bawak Starbucks, Kenny Rogers, Borders bookstore dan 7-Eleven, so franchise bukanlah perniagaan baru kepada Berjaya Corp Berhad.

Wendy's ditubuhkan dalam tahun 1969 dan di asaskan oleh Dave Thomas dan Wendy ialah nama anak perempuannya..Wendy's mempunya 6,600 outlets di 22 buah negara.


Ini merupakan pertama kali aku masuk ke Wendy's.. "Ohhh fast food restaurant rupanya", kata Zaini..kami semua order 3 sets Medium 1/2 pounder with cheese. .harga tak sempat lak nak jeling pada resit Stem..

Services dia teruk gila...minah yang kat counter tu kerja dia amik order dan terima duit sahaja, yang seorang lagi belakang dia tu pakai topi akan ambil makanannya...tapi sangatlah lembabnya....tak macam fast food pulak aku rasa..minah tu boleh amik order kami walhal pelanggang yang depan kami masih belum dapat makanan dia dan masih terpacak depan tu..gak kurang asam namanyakan....lepastu kawan dia pun start membebel kenapa amibil order cepat sangat...bebelan yang kami sebagai pelanggan jugak dengar..another kurang asam..

Emmm rasanya oklah.. better than McD pada pendapat lidah akulah...perbezaan ketara pada aku ialah dari segi rupa..burger McD bulat tapi mereka nie lebih kepada square..reason sebab Dave Thomas, founder cakap

"Our burgers are square and we don't cut corners. Quality is indeed our recipe,"

KESIMPULAN:

MAKANAN:













SERVICE:




No comments: