Friday 20 June 2008

Awas Bahaya

Setiap pagi aku mesti keluar awal dari rumah sebab jarak rumah yang agak jauh dan kesesakan lalulintas..

Tapi yang nie memang aku hangin gila...


Aku hampir melanggar bontot yang ada simbul negeri di Pantai Timur nie

Aku lihat pemandunya perempuan...jadi aku menyimpulkan suaminya ke tempat kerja dengan menaiki motor. Masalah dengan kancil BFS8787 nie ialah lampu break dia semua tak menyala...yang nampak menyala tu bukan lampu break dia tetapi lampu belakang yang terpasang apabila kita memasang lampu hadapan...

Tindakan tidak membuat pemeriksaan lampu brek ini sangat bahaya kerana sebagai pemandu belakang kita tidak sedar yang dia sedang brek kecuali apabila sudah terlalu hampir.

Kesimpulan:
Nasihat kepada para suami yang isteri mereka memandu kereta sendiri ke tempat kerja tu tolong lah sama check lampu break tu menyala atau tidak...sayangi isteri anda..

No comments: