Wednesday 4 June 2008

Live Band Rest Houce Cafe Equatorial Melaka

Setiap kali aku balik ke Melaka, hanya pada malam Sabtu dan malam Ahad..pasti aku akan melepak kat Hotel Equatorial Melaka, bukan jadi Room Guest dia tapi melepak kat Rest House Cafe..


Mertua aku dan Pak Busu yang explore tempat nie dulu..akupun baru tau setelah berumahtangga. Adalah beberapa kali aku melepak kat sini dengar muzik...lagu lama semua bro..lagu dari era 50's, 60's dan 70's.. kalau terasa nak request lagu pun boleh...atau lebih hebat, mereka mengiringi kita menyanyi...


Aku pernah ke sini dan ada Chines Women (Nyonya) boleh dengan selamba menari poco-poco sambil group nie menyanyi...TABIK SPRING kat orang Melaka nie...Musician nie bermain secara four pieces..mungkin tidak ramai orang muda..ish muda lah kira dari orang lain yang enjoy music kat sini...band ini mudah mengenali aku...actually mereka ingat mertua aku..kira aku menumpang je lah...siap masa break dah semua geng band nie datang kat meja aku bersalam...bagus PR otai-otai nie...slang English mereka pun boleh tahan.

Apapun aku tetap akan ke sini lagi bila ada kesempatan mendatang....ada live music macam ni area KL tak?? Ko tahu tak TUNGKAI kat mana ....ops silap ko kalau tanya tempat berlainan baru ko expert kan...

No comments: