Saturday 7 June 2008

Kuching aku datang....

Aku set supaya page ini publish pada Jam 9.45, 7 June 2008 iaitu waktu yang sama flight kami ke kuching berlepas..Pesawat AK5204...Air Asia..bercuti bersama keluarga....
Aku, Alia, adik ipar, pak mertua, ibu mertua....itinerary berlepas 7 Jun 2008, balik 10 Jun 2008.


Update di LCCT, 9.10am

ops......

sebab aku bawak laptop...hehehehehe..:-)...tambah sikit

KUL-KUCHING Seq #50

Ceesssss.....ada ke AirAsia takrifkan Sabah & Sarawak bukan domestic flight...saja nak charge aku lebih untuk Xpress Boarding....RM20.00 per person one way..so total RM200.00 untuk return 5 orang. Pehhhh senang je Tony Fernandes buat duit...tak tau aku nak cari RM2.70 untuk seliter petrol pun seksa....


Alia di lane Express Boading..antara geng PLKN di belakang tu..

Patutlah kami punya tiket ke Kuching...ish patut lah tiket kami ke Kuching lebih mahal...geng-geng PLKN boleh tahan ramai gak join the flight..wahhh mereka dah panggil suruh naik flight...

Update di Ascott Apartment, 14.20P.M

Mendarat di Kuching jam 11.10 pagi....alhamdulillah setelah melalui turbulent .....goncang flinght beb...aku rasa setiap kali aku ke Kuching pasti melalui pengalaman menempuh turbulent nie...ada satu good article dalam majalah 360 dalam flight Air Asia nie tentang Air Pocket / Turbulent....Kapten tu kata semua tu kesilapan wartawan, amat jarang berlaku satu kawasan yang kosong tiada udara so kebanyakan yang kita alami bergoncang atau terasa terjatuh ke latitude (susah terjadi katanya sebab autopilot) yang lebih rendah tu ialah turbulent.
Hari pertama di Kuching kami memilih untuk sesat barat...belajar mencari jalan di Bandaraya Kuching...sewa kereta dari Hertz (Sime Darby group dapat discount 30%)...senang je aku hantar email guna email rasmi ke reservation mereka...settle..sewa waja je pun...

No comments: