Saturday 17 May 2008

SABTU DATANG LAGI

Nie cerita Iman nak ke airport untuk pulang ke Jakarta...

Memula aku nak hantar dia pagi tu tapi dia kata tak mengapa dia naik teksi aje katanya..bagus jugak sebab aku nak kena hantar isteri aku lagi ke MMU, so oklah aku pun call Airport Limo lepas tonton Malaysia kalah 1300 888989...setelah lama menunggu dan hanya mendengar suara rakaman "sila tunggu semua pegawai perkhidmatan pelanggan kami masih sibuk, terima kasih" entah berapa puluh kali aku dengar akhirnya baru dapat cakap dengan orang yang hidup...confirm mamat bawak Airport Limo nama Bad akan datang...tetiba pagi tu mamat tu call cakap kereta dia rosak, tapi dia dah mintak member dia ganti nama Razak bawak Mercedes ..oklah janji sampai kan...aku pun sms Iman..."kayak org kaya gitu"....



10 minit kemudian Iman balas SMS aku.."merz is not suitable for me. Broke down after 10 minute. Already in Proton's car".....masyaallah cam mana semua nie berlaku...alhamdulillah Iman akhirnya selamat sampai gak ke KLIA. Satu je yang aku perasan bagusnya Airport Limo nie..mereka mempunyai bilangan yang ramai dan di dalam kereta tu ada Walkie talkie so mereka boleh panggil kawan yang lain seandainya mereka ada masalah...tak perlulah rasa nak jimat duit amik teksi merah tu....


Exam Unit MMU

Oleh kerana colleague bini aku yang bertanggungjawap dengan exam ada kelas (buat MBA kat Kolej swasta yang lain) pada hari ini dan MMU pulak ada exam dari pagi sampai malam so bini aku kena ganti minah tu dari tengah hari sampai malam. So pukul 10 malam akupun pergilah amik bini aku...nak balik dah pun kena perati orang buat kerja gak....basically memalm nie nak kena susun balik kertas kawapan yang masih kosong dan menyimpan jam-jam yang biasanya digantung di dalam dewan peperiksaan...isteri aku nie pulak hanya stand by dari tengah hari sampai malam sebab tugas utama dia ialah apabila ada pelajar yang ditangkap meniru, dia akan memasukkan semua bahan bukti dalam sampul surat...tutup, sign ...pastu masukkan ke dalam "bilik kebal" sementara menantikan proses seterusnya...nasib baik hari tu tak ada kes..






Sementara aku merayau sambil menuggu, aku tertarik dengan fire extinguisher di hadapan bilik Exam Unit nie sebab seperti ada dua unit yang diletakkan bersebelahan di atas lantai...aku boleh tafsir kedua-dua fire extinguisher ini mempunyai dua tujuan di sini iaitu alat untuk bantu mula sekiranya kebakaran berlaku, tugas hakiki dan satu lagi tugas bukan hakiki, penyendal pintu....SALAH PENGGUNAAN.

Satu lagi menarik pada fire extinguisher nie ialah:

Tarikh Pemeriksaan: 10/11/2006
Tarikh pemeriksaan semula: 9/11/2007

Ada standard untuk benda alah nie aku tak pasti rasanya M.S 1181....ish...lantak lah kalau salah pun bukan tanggungjawap aku nak hafal semua nie...Aku lihat benda alah tu pada 17 May 2008....mak oi dah 6 bulan tu..ish..tak buat kerja ke apa Safety Officer nie...bini aku cakap bawah Facility Management...semua benda tu...well.....Pak Safety Officer MMU please fulfil your responsibility...suruh lah orang check tak payah buat semua sendiri..ish...

No comments: