Wednesday 28 May 2008

Institut Jantung Negara (IJN) Hari Ke 2

Aku call mak aku(MA) pukul 1ptg..Mak Long(ML) baru dipindahkan ke wadnya semula dari ICU..dia pun baru je sedar tadi..antara perbualan mereka yang diceritakan semula oleh MA

ML: Aku baru keluar bilik bedah yee
MA: Tak ko dah lama keluar
ML: Nie hari apa...
MA:Hari Rabu..

Rupanya ML tak tahu yang dia tak sedar hampir sehari..



Monitor nie best jugak aku tenguk ada heartbeat jantung dia dan pacer ...2 in 1...aku tak pasti mengapa nama lelaki tertera adakah mereka tak tukar nama pesakit atau nama technician yg operate...tapi aku assume nama pesakit lama mereka tak tukar..pemalasnya...




Aku pergi petang melawat bersama MA dan juga isteri ...dia memang belum melawat so wajib bawak...


Sempat beli sebakul buah-buahan kat tingkat bawah...oleh sebab aku selalu melawat pesakit di IJN aku perasan satu perubahan ketara ketika ini...TANDAS pelawat mereka dah revamp....cantik gak..contract yang mencuci pun bagus...bersih je toilet tu walaupun waktu puncak (waktu melawat) kering dan tidak berbau...macam nie lah bagus...aku cukup menyampah toilet ALAMANDA dan KLCC nampak kering..masuk dalam tu mak oi...HANCING...

Satu je komen, surau kat tingkat 4 tu macam tak kena kedudukan nya dengan arah kiblat menyebabkan agak sukar untuk memaksimakan penggunaan apabila bersolat jemaah...

On the way balik hampir dengan jalan keluar Bandar Mahkota Cheras (BMC) sesak dengan kenderaan rupanya mereka belum selesai demo lagi...tadi tenguk news TV3 pun duk ulas benda tu...rugi tak amik gambar...

Peh...masalah di BMC nie bukan kes terpencil mahupun kes baru...semuanya bermula dari September 2005. Aku copy gambar bawah nie dari Malaysiakini.com


No comments: