Thursday 1 May 2008

Selamat Hari Pekerja

CUTI HARI PEKERJA.....

Tapi hari nie aku kerja untuk ANGAH....kami ke Low Yat beli .....ish tak kan tak tau kot kalau ke Low Yat beli apa lagi..

Barang-barang yang dibeli....

Kalau ikutkan kemalasan aku nie memanglah sangat malas...tapi dah tangguungjawab kenalah laksanakan jugak...Angah student part time UiTM Kuantan...teringin sangat untuk mempunyai laptop sendiri so pesan dia ialah:
  1. Laptop harga dalam RM2,000.00
  2. Digital Camera dalam RM500.00

Oleh sebab aku park kereta aku bawah Low Yat so aku naik lift terus je ke tingkat yang paling atas...hendak di jadikan cerita, terus nampak ramai orang beratur luar kedai ni:

TECASIA

TecAsia mengadakan jualan Hari Pekerja..so aku pun join the crowd....

Memandangkan adik aku hanya ada limited budget dan penggunaan yang tidak berat..hanya untuk word processing etc...so aku pun memulakan pencarian...

Aku berkenan Toshiba Satellite L200-N402 Core Duo T2330 (1.6GHz), 1GB RAM (RM 1,999.00)...cam biasa free DOS..ish nanti adik aku nie susahlak nak cari OS sendiri...try contact colleague aku kat opis yang terer computer nie...ish tak angkat pulak dia...

Oklah aku decide beli OEM MS Win Vista Basic..hargenya RM 285.00...Angah cakap ok...so akupun ok...terus cakap dengan technician yg nak install OS tu suruh install apa2 yang patut lagi...charge aku RM60.00 oklah tu Kautim....

Camera aku decide beli Olympus 8 Mega Pixel dengan 1GB memory card...harga RM630.00 oklah tu.... beli terus....

Bini aku lak beli hadiah birthday untuk kakak dia....printer HP oklah tu.....sebab kaka dia asyik meminjam printer je bila ada kerja so decide untuk belikan dia satu...

Oleh sebab ramai gila orang beli kat kedai tu so kena take turn untuk technician install software, hardware etc...just imaging aku selesai beli barang lebih kurang pukul 1 petang...tapi kena menunggu sampai pukul 4 petang...pehhhhhh.....tension.

Angah dengan camera barunya.

No comments: