Wednesday 23 July 2008

Duit-duit OCBC @ ERA

Peristiwa ini berlaku sebenarnya pada pertengahan bulan yang lepas. Aku, Pak Saudi dan Zaini ke K.L atas urusan syarikat.

Untuk makan tengah hari kami ambil keputusan makan di Ikan Bakar Belakang Istana Negara (Bellamy Food Court).


Amoi yang berjaya menewaskan Pak Saudi

Sampai di sana kami dihampiri oleh amoi ini yang menawarkan duit percuma katanya. Cuma perlukan I.C dan Credit Card sahaja. Mereka kata Islamic Personnel Loan yang sebenarnya mereka promosi. Cara mereka market product ini agak unit dengan mengatakan "Abang isi borang boleh main ambil wang free punya nanti bila Bank call untuk sahkan pinjaman cakap tak mau sebab selepas 3 bulan dari tarikh kelulusan kalau tak ambil maka loan itu akan terbatal dengan sendirinya.

Pak Saudi dengan gembiranya memakai coverall warna merah siap pakai goggle lagi. Didalam itu ada bola-bola pingpong, ada yang putih, ada yang ada mempunyai strip merah. Target mestilah bola yang ada strip warna merah sebab bola tu yang akan memberikan nilai duit RM50.00. Di bahagian bawah belakang kotak cermin itu ada blower, oleh kerana bola pingpong itu ringan maka berterbanganlah bola-bola itu semuanya. Agak susah sebab dengan angin yang kuat, bola pula berterbangan, mata pulak nak cari bola pingpong yang ada strip merah dan yang penting ada 30 saat untuk dimanfaatkan...pehhh penuh cabaran.

Akhirnya Pak Saudi cuma mampu menangkap 3 biji bola yang mempunyai strip merah, maka wang RM150.00 menjadi milik beliau...ok lah berbaloi.

Berbuih amoi tu suruh aku dan Zaini apply sama...mana boleh beb nanti duit loan tu dia bagi tergoda pulak aku nak menggunakannya.....bocor lebur poket nanti nak membayarnya semula.





No comments: