Thursday 8 July 2010

Migraine + High Blood Pressure



Selasa
Hari ini aku terasa pening di pagi hari. Aku telan 2 biji caffox..seterusnya aku gagahkan diri naik ke blik penilaian..pening aku langsung tidak berkurangan...Shahril teman ku manasihatkan aku membaca Surah Al Jin ayat 1-5...sambil itu dia memicit bahu dan tengkuk aku...masa ini aku terasa amat sakit di bahagian tengkuk..
Jam 4 petang aku turun ke office kerana ada discussions....kepala masih sakit...jam 5 ada majlis farewell utk budak-budak intern fuhh..nampaknya kepala aku masih berdenyut....cabut..cepat balik takut aku tak larat nak amik Alia pulak...
Lepas dinner d Putrajaya terus balik...aku terasa macam makin sakit pulak...sampai rumah..wassalam...
Rabu
Pagi aku terasa macam pening..tapi aku cakap kat diri aku...perasaan aku jek.. Aku masuk meeting kul 10 aku meeting HSE Committee...nasib baik meeting kali ni cuma mengambil masa sejam sahaja..lepas meeting aku bergegas ke Twin Tower Medical Centre macam biasa jumpa Dr Ferial Khaled Amar...dia amik 3 kali blood pressure aku..heran jugak aku...1st time macam nie...sekali dia pandang aku cakap 140/100 mak oiii.....hebat nie...patutlah....balik rumah terus...sekali dalam kete nak muntah pulak..nak berhenti macam leceh pulak sebab aku dah terasa sakit sangat kepala...dalam trowong SMART tu aku terpaksa tutup mulut untuk paksa aku tak muntah sebab aku dah rasa muntah tu kat tekak aku jek any time...


Aku sempat sampai kat rumah...muntah habis semua yang aku makan dari pagi...pedihnya perut aku...aduss...dah muntah bagai nak rak pun kepala tak kurang sakit...biasanya lepas muntah lega sikit...aku makan apple hijau sebab ada kawan aku cakap makan apple hijau leh kurangkan migraine..dan sebelum nie pun terbukti berkesan..lepas makan aku makan imigran pulak...masuk bilik belakang sebab gelap...baring untuk tidokan diri..kepala sangat sakit tak mampu untuk tido...aduhh.. tak pernah pulak sesakit ini...dan yang paling hebat biasanya aku sakit sebelah kanan dan hari ini aku sakit sebelah kiri...
Bangun muntah lagi...sure apple dan ubat imigran aku selamat masuk magkuk tandas...biarlah...aku makan sebijik lagi imigran dengan air zam-zam yang masih berbaki...aku masuk bilik sekali lagi dan kali ini aku berjaya tido...jam 4.45 aku tersedar dari tido...ohh masa untuk ambil Alia...kepala masih berdenyut..
Aku berjaya ambil Alia dan balik ke rumah dengan selamatnya..lepas makan sedikit nasi dan imigran lagi...aku tido...
Khamis
Lepas solat Subuh aku masih terasa sakit, Alia bimbangkan kesihatan aku. Oklah aku bertekat jumpa Dr lagi sebab aku masih terasa pening...lepas hantar Alia aku ke Klinik Dinamik di Semenyih, klinik yg dah kami percayai...ambil BP aku..kali ini 135/75...naik sikit Dr cakap..aku pun ckp smlm 140/100...Dr Tanya pasal cholesterol aku...baru few month a go so far ok...
Dr bg MC suruh rehat..lupakan hal kerja...mana boleh...petang td officemate call suruh update pasal 2 PSC akhh...hidup memang begitu kan...selagi tak padam sure kena ingat kerja....
Hopefully high BP ini hanya sementara...kalau tidak..

2 comments:

eliyazz said...

jaga badan bang..nanti dah tua pakai badan yang sama...

Afifah Azmi said...

wow. Caffox and imigran. My bestfriends tu~ :)