Sunday 4 July 2010

Aku...mengapa aku buat keputusan itu..

Kekadang ada benda aku nak menulis tapi sering kali aku malas...setiap kali teringat banyak paper work untuk dapat kelulusan...hidup aku jadi kurang seronok dan kurang kegembiraan..

Aku akur..aku bukan yang betah hanya duduk di pejabat..membuat pelbagai paper..TER..TCEAR. belum masuk MIS utk dapat pelbagai kelulusan...aku bosan!!!

Nasihat aku kepada teman-teman yang membaca..janganlah hanya kerana reputasi company ..kita senang-senang terma pekerjaan...aku akui semuanya salah aku sebab tak study dulu..aku gelojoh menerima tawaran hanya kerana syarikat induk berada dalam fortune 500...

Sudah banyak cara aku cuba untuk menyertai anak syarikat lain...walaupun pihak di sebelah sana sedia menerima tapi sebelah sini masih tidak melepaskan...aku bukan pekerja yang baik untuk sebelah sini pun..banyak kelemahan aku.....tapi mengapa masih tidak mahu melepaskan aku....

Dulu aku kurang MC tapi sekarang sebulan sampai 4 hari aku MC...bila SM aku cakap pada umur aku dulu dia pernah tumbang kerana stress aku terkedu...semua apa yg dia alami sebelum dia tumbang sedang aku alami...dulu aku hairan kenapa orang stress bekerja, sekarang baru aku faham..aku risau...aku mesti kuat..anak sulong aku insyaAllah akan tiba tidak lama lagi....

Bukan tidak belajar bersyukur...aku sangat bersyukur...banyak company nie telah beri kepada aku...telah merelisasikan banyak harapan aku...dapat naik flight 1st class, perbelanjaan perubatan Alia yang sudah melampaui lebih dari RM15K..aku sedar..aku bersyukur...tapi dalam hidup aku perlukan perubahan..dan hijrah...

Aku harus kuat berusaha...mengubah, berubah dan berhijrah....perasaan aku takut dan kuat menyayangi syarikat ulung ni harus aku singkirkan..bukan untuk sesiapa tetapi untuk keluarga aku...

Last nasihat aku...tanya hati, kerja nie betul2 memenuh hati dan kehendak ke...walau tak 100% at least kita suka dengan kerja itu...jangan cuba untuk menyukai...sudah 23 bulan untuk aku belajar menyukai..ternyata aku gagal...aku kah 100% yang gagal...emm mungkin 80% salah aku..tapi aku ada 4 dari 6 SM aku yg resign awal dari tarikh bersara....adakah suasana sekeliling di pejabat juga mempengaruhi aku....

... Ya Allah kuatkan aku...berilah kekuantan, bantuan Mu kepadaku...


No comments: