Monday 12 July 2010

Isnin


Hari ini Department Quarterly meeting. Hari kami dimulakan dengan bersolat sunat Duha di Surau aras 2T KLCC.
Usai solat kami semua menuju ke bilik mensyuarat tingkat 11..aku lihat agenda for today...mak oiii...sehari suntuk nesyuarat...SM aku opening speech bagi motivasi “impossible but possible” ala Spain, quote by our CEO sampai naik muak aku dengar.
Aku tak nafikan been negative, mindset kita juga akan tertutup dan kita tak ada idea-idea di luar kotak..always think out of the box....cakap memang senang nak buat sendiri mau ingat..lu fikirlah sendiri.
Tak habis2 nak cari strategy untuk recovery and archive 1st line KPI iaitu revenue...RM382M bukan sedikit tu...aku jek kena dapat RM 42M. Ada break up session...sesi mengkilatkan otak...dapat pulak pemudahcara manager yg selama hidupnya bekerja dengan ******** tapi suruh berfikir cam mana anggap bukan kerja dengan ********. Emmmm ko faham ke cara kerja contractor / supplier luar..???
I would say kami nie kurang buat marketing + market intelligent yang sangat lemah. keje konon2 dengan “tuan tanah kedaung” bak kata stem, tak pernah nak ambil tahu apa nak jadi sekeliling..aku sendiri pun tak up to date / aware dengan project upstream...cam mana tu...
Aku harap idea-idea yang telah dikeluarkan dan kelemahan yang sangat ketara tu dapat di ambilkira dan ada susulan dengan sebaik dan secepat mungkin.

1 comment:

eliyazz said...

kirim salam pakcik kedaung...hahhah