Friday 4 September 2009

Alia Resign dr MMU

Sudah lama tidak berkesempatan update blog nie.Sangat sibuk dengan tugasan harian di office. Sangat sibuk menyiapkan paper work supply equipment untuk operasi kami di luar negara.

Cerita yang dah agak basi untuk dikongsi. Alia dapat tawaran menyertai JKR pada 11 August 2009. Seperti biasa agensi kerajaan sentiasa memberikan notis yang pendek untuk melaporkan diri. Alia di minta melapurkan diri pada 20 August 2009. Alia terpaksa meletakkan jawatan dengan notis yang pendek.

Oleh kerana notis yang pendek, gaji Alia bulan 8 langsung tidak merasa dan terima pulak surat untuk membayar MMU sebanyak RM3K lebih lagi. Saya sudah buatkan surat rayuan kepada MMU untuk memberi kesempatan Alia melunaskan bayaran secara ansuran.

Nasihat saya sekiranya perlu simpanlah duit cash di dlm bank sebanyak 3 bulan gaji untuk kegunaan di kala terdesak.

Alia sekarang lebih ceria, baik gembira kalau dibandingkan dengan dahulu..maklumlah kerja dengan Cawangan Kej. Mekanikal, JKR. Sememangnya kami dari latar belakang Kej Mekanikal maka dia beruntung dapat menyertai bahagian kepakaran mekanikal. Harap dia dapat panduan dari bos2 untuk memperolehi IR nya...

1 comment:

eliyazz said...

ces...malu i !!!!