Friday 23 October 2009

Hujung Minggu, Maaf Sayang

Saya sangat bersyukur kerana mempunyai isteri yang sangat menyayangi dan memahami saya. Ketika saya bekerja di tempat lama, sentiasa dia memberi saya motivasi untuk mencari pekerjaan lain. Tentu kerana jenuh dia mendengar rungutan saya tentang boss lama saya tu. Orang kata dalam hidup kita nie memang kita akan jumpa sekali boss yang sangat teruk...Ya Allah ampunkan hamba mu ini yang lemah...

Ketika saya mendapat pekerjaan di tempat sekarang, dia jugalah yang berkongsi kegembiraan bersama saya...yes..dia yang pertama tahu...

Pada permulaan bekerja itu agak teruk jugak untuk saya menjelaskan betapa teruknya bebanan tugasan harian yang harus saya siapkan setiap hari...too much paper work to do..MIS paper..Tender Plan....bla..bla...bla...(atau saya yang sebenarnya kurang efektif menguruskan masa..entahlah) mesti setiap hari saya pulang dia akan memuncungkan mulutnya...atau call saya bertanya bila lagi nak balik....maaf sayang... selalu di tinggalkan...saya tidak berlaku adil kepada mu sayang....

Sekali lagi weekend ini terpaksa bekerja...dan sekali lagi sayang berkorban...pergi konvo Akam sendiri...mesti boring melepak kat luar seorang diri tapi apa nak buat....

Akhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh KERJA............

Sampai bila kita harus begini......pilih...keluarga atau kerja..............

1 comment:

eliyazz said...

Kuikuikkuuii...banyak kali gak tepon, saja kasi dengki. Lepak sorang2 kat kampus, mcm bujang je rasa...hehhehe

This weekend kita midnight tau...