Sunday 1 November 2009

Sabtu yang sibuk...cuba mencari hidup yang seimbang

Hujung minggu datang lagi...sekali lagi gua kena bekerja...rasanya lepas ni kerja muhasabah diri..kenapa gua ni tak effektif ..atau kerja yang terlampau banyak...

Appapun gua dah set dalam kepala hotak nie gua mesti balik kul 1 petang sebab memang mohon lampu dan penyaman udara dari jam 9 pagi hingga kul 1 petang...

Apa yang gua sibukkan sebenarnya ialah preparation Bid Proposal document... yes...gua masuk tender...untuk oprasi PETRONAS di Sudan..walaupun kerja dengan PETRONAS tapi still untuk operasi di International gua kira macam contractor lain...masuk tender...

Apapun dah janji dengan Alia nak menonton wayang...gua tak salahkan dia...malah gua jugak hairan dengan diri gua sendiri...masa belum kahwin dulu kemain rajin menonton wayang tapi bila dah kahwin ni jarang benar..gua pun dah lupa bila last kami menonton bersama...apapun Alia awal lagi dah beli tiket..maklumlah kerja kat Mid Valley so senang lah pergi beli..ambil in advance...tak ramai orang beratur ketika itu Alia cakap sebab hari Jumaat tgh hari ..tapi ada remark dari Alia..."Selamba je ada lelaki yang beratur sama beli tiket wayang"...gua rasa mamat tu dah tukar masjid tu...sembahyang Jumaat kat GSC....masyaAllah....Ya Allah ampun kan dosa2 aku..aku insan yang lemah"...

Akhirnya aku berjaya balik rumah lebih kurang pukul 4 lebih lewat 3 jam dari jangkaaan...apapun aku tetap berpuas hati sebab aku dapat menunaikan tanggungjawab sebagai pekerja dan sebagai seorang suami..

Poster from "Selambakodok House"

Yes...kami agak tertinggal bot...lewat baru nak menonton PAPADOM..tapi aku anggap sebagailangkah bijak (hehehe nak pujuk hati sendiri)..kira dah dengar banyak orang kata cerita nie bagus so kami ambil keputusan untuk menontonnya jugak...

Pada pendapat gua...cerita ini mengupas kehidupan kita seharian...ketika ada kita sering tidak menghargai apa yang kita ada...oklah Saadom ada alasan untuk jadi sibuk kononnya untuk memastikan Mas senang..boleh shopping naik kapal terbang kata Mas...tapi bila orang yang kita sayang tu dah tiada kita cuba untuk menebus kesalahan kita itu....itulah berlaku pada Saadom..

Poster from "Selambakodok House"


Cuba untuk jadi over protected terhadap Mia semata-mata mahu menghapusakan rasa bersalah dalam dirinya...oklah wa tak pandai nak komen sangat sebab gua bukan pengkritik filem...apapun gua happy tenguk cerita ini dan mengingatkan gua jangan WORKAHOLIC tak tentu pasal.....ok habis ceirta itu next weekend gua ajak Alia tenguk Ninja pulak...

Lepas menonton kami pergi makan...makan di San Francisco Steakhouse...


Gua order T-Bone steak...400 gram....peh letih jugak nak menghabiskan makan nie....Menarik gak SFSH ni siap amik initiative semua staff dia dress theme Halloween .....tadi baca update kat Facebook si Dayang kat California sibuk melayan budak-budak datang ketuk pintu...Oklah gua puas hati sebab gua berjaya dating dengan orang tercinta dalam hidup gua....

Kepada yang selalu bertanya bila kami nak dapat anak...ini jawapan gua..

"KAMI DAH ORDER TAPI BELUM SAMPAI".....

No comments: