Thursday 5 November 2009

Migraine Lagi

Migraine Gua datang lagi hari ini...

Note: Gua dah 3 hari stop minum kopi...

Ini yang gua dapat dari website Imigran Recovery

"What is a migraine?

A migraine is more than just a headache. A migraine is an intense and throbbing pain, which often occurs in one side of the head, although it can be more generalised. Other common symptoms are feeling or being sick and finding light and noise uncomfortable.

The pain you experience may be made worse by movement. This makes it difficult to carry out your usual daily activities, as you might want to rest and keep still, preferably in a quiet darkened room.

Migraine affects 15% of adults in the UK, which means that almost 6 million people have their lives impacted by migraine"


Migraine

Jam 9 pagi Gua dah start rasa sakit kepala...tapi gua harap sakit ini hanya seperti semalam, gua mampu tahan sampai ke petang selepas makan ubat IMIGRAN...tapi bukan hari ini, ternyata harapan gua meleset....

Sakit semakin mencengkam...jam 11 pagi semakin teruk...gua dah terasa nak termuntah pulak dah...emmm apalagi ulang balik ke toilet...emm muntah merupakan fenomena biasa bagi gua bila migraine gua datang menyerang...note: stock IMIGRAN gua dah habis..


Ini perasaan Gua tadi...

Boss gua dah runsing tengok gua.. "You know what should you do as when you having migraine" itu katanya...gua memang tidak menafikan gua beruntung sekarang compare dulu...dapat boss yang memahami....tak larat menanggung, gua angkat kaki ke Twin Tower Medical Centre...

Jumpa doctor Dr. Ferial Khaled Amar...dulu gua biasa jumpa Dr. Gobi...tapi ada mimpi ngeri jumpa dia sebelum ini..Dr Ferial propose aku ambil suntikan Veyron ..tapi gua tak berani sebab gua ada allergic kepada ubat (Asprine & Simflex)...Dr Ferial pun tak suggest so tambah stock Imigran jek....

Satu benda gua perasan sekarang..kalau kat office nak kena migraine tu gua akan perhatikan semua lampu lebih terang daripada biasa yang hairan lampu tu semua sama jek...

Terus ambil teksi...pesan gua senang jek..Taman Desa lalu smart tunnel..hari ini teksi merah nie ok sikit sebab pakai meter...tidur jek dalam teksi...keluar tunnel driver tu kejut gua tanya gua "mau ikut mana bang"...termasuk duit tol gua kena RM15.40 ...

Sampai rumah masuk bilik belakang...tidur dalam gelap....sekarang nie masih terasa sakit tapi lebih lega dari tadi.....

Next Step: (ehehehehe nie practice tempat kerja gua semua benda ada next step)
1. Buat rawatan bekam insaAllah sabtu nie ...dah buat appointment Rumah Sihat Bekam di Taman Samudera, Batu Caves jam 10 pagi...

2 comments:

eliyazz said...

Don't forget to lower down your PC resolution, colour, brightness..take good precaution on this!!

Fiffy Hazirah said...

erm, just read ur blog when searching for solution for migrain..

aku pun salah sorang sufferer migrain ni. bulan ni dah brapa kali pg sepital. imigran pun tak ada effect apa2 bg aku. tu ak malas nak makan ubat lg.

2 weeks ago, seminggu straight aku sakit. pastu baik, aku start bantai coklat skit2. khamis ari tu aku sakit lg, then doctor bg surat untuk aku buat ct scan. adoi.

penah wat ct scan x?