Sunday 12 July 2009

Pantai Medical Centre (PMC)

Sekararang specifically berada di D305, Wad D3, Pantai Medical Centre (PMC), Bangsar..bukan saya yang admitted tapi Alia.

Dia diarahkan masuk hari Ahad, 12.07.09. Masuk awal utk menyelesaikan segala urusan yang perlu untuk pembedahan esok hari. Ambil / pemeriksaan darah, blood pressure dan lain-lain.

Alia akan menjalani 2 procedure..satu daripadanya laporotomy bilateral ovarian cystectomy. Satu lagi saya tidak berapa sure pulak...

Detail untuk procedure Alia akan cuba saya cari untuk kita kongsi bersama. Alhamdulillah semuanya di tanggung Insurane ING yang dibayar PETRONAS.Terima kasih majikan saya.

Tidak dapat saya bayangkan bagaimana mahu mengumpul wang untuk membayar pakar-pakar ini. Alia di bawah penyeliaan Dr Hamid Arshat dan Dr Nazeri di PMC.

Sebelum membuat keputusan untuk meneruskan operation ini, kami sudah melalui second opinion, dimana kami jumpa Dr Nor Ashikin. Juga minta bantuan Liyana (adik saya) bertanya dr di tempat dia bekerja (Malaysian Medical Centre, MMC). Semuanya memberi nasihat yang sama. Semua ini untuk kebaikan Alia juga. Untuk membetulkan putaran haidnya.

Saya hanya mampu berdoa
" Ya Allah, ampunkan dosa kami yang lemah ini, Ya Allah sesunggguhnya kami insan yang lemah, kami membuat keputusan ini Ya Allah semoga engkau memudahkan segala urusan pembedahan dan peyembuhan Alia"...


No comments: