Sunday 25 April 2010

Tak Sangka

Selama ini aku follow FB Datuk Seri Najib, Tun Mahathir, Afdlin Shauki, Fara Fauzana, Tok Guru, Datuk Muhkriz dan lain -lain

Semalam aku baru tersedar yang aku terlupa nak follow tokoh university yang jugak pakcik Alia, so sekarang gua follow dia.

Dia share dalam FB apa yang dia buat sebagai VC universti. Semua yang dia buat untuk menaikkan ranking universiti yang dia terajui. Aku berpendapat sekarang banyak pemimpin harus ada pendekatan untuk mendekatkan diri dengan share holder maksudnya dalam kes beliau tentulah student, staff dan kementerian pengajian tinggi. Beliau menggunakan FB untuk share activities dia toward nak bring up ranking universiti.
Aku jugak patut ikut contoh beliau yang ikhlas bekerja dan dia sentiasa menegaskan apa yang dia buat untuk memenuhi tanggungjawab dia dan dia sentiasa bersedia di berhentikan sekiranya majikan beliau merasakan dia tidak boleh deliver....sanggupkah aku kalau majikan aku berhentikan aku???

No comments: