Monday 1 June 2009

Konvokesyen UiTM ke 70


Hari nie bangun cam biasa, 0530hrs...tapi hari ini berlainan sabab hari ini saya bercuti tapi bangun awal gak sebab hendak ke Shah Alam jadi Pak Supir.

Liyana, adik yang bongsu akan menghadiri Sidang ke-9 Istiadat Konvokesyen UiTM ke 70..Liyana graduate Diploma in Hotel Management, paling tidak sesi dia disampaikan oleh Pro Chancellor Y. Bhg Tan Sri Datuk Seri Panglima Dr. Abdul Rahman Arshad..masa zaman saya Dato VC yang kasi..tahun ini Mechanical nampaknya sesi ke 10 so merasa Pro Chancellor zaman saya dulu dah yang hari last rasanya sebab itu VC je yang kasi..apapun alhamdulillah...

Apa yang saya nak kongsi di sini ialah setiap graduan UiTM pastu akan diminta berdiri dan memberi tepukan kepada ibu bapa mereka...betul sesungguhnya kejayaan graduan adalah kerana ibu bapa mereka yang ada di belakang....sempat memerhatikan ramai ibu bapa yang datang dari jauh sempat menghadirkan diri baik dari selatan mahupun utara malah dari Sabah dan Sarawak jugak tidak ketinggalan....

Untuk meraikan Liyana, saya bawa digital camera, pinjam Alia punya hehehehe..:-) sempat ambil beberapa gambar dia bersama teman-temannya...apa yang hendak dikongsi adalah..saya sempat membeli sejambak bunga yang bukanlah mahal sangat harganya cukuplah yang termampu oleh saya....apabila Liyana mengambil gambar bersama teman-teman nya dapat saya sedari jambangan bunga tersebut agak besar dari kepunyaan teman-temannya...yang agak memeranjatkan saya apabila teman-teman Liyana mahu bergambar sendiri malah dengan ibu bapa mereka, sanggup mereka pinjam jambangan bunga Liyana, no no bukan saya dengki atau kedekut tetapi mereka ini harus sedar satu perkara, saya pasti jambangan bunga yang ada di tangan mereka adalah pemberian ibu bapa mereka saya amat pasti...tidak bersyukur kah kita sampai sanggup mengetepikan pemberian orang tua kita hanya kerana melihat orang lain mempunyai yang lebih besar..tidak kah kita merasa gembira dengan apa yang diberi oleh ibu bapa kita??...masyaAllah...maaf saya sedang cuba menginsafkan diri saya  sendiri jugak disamping berkongsi.....

Oklah harap ada jugak ilmu bermanfaat dapat saya kutip hari nie.....





No comments: