Saturday 13 June 2009

CELCOM Broadband dan Airport Limo

Sebenarnya, ingin berkongsi ...saya berpeluang naik Airport Limo sehabis pulang tugasan di Pasir Gudang. Untuk menghilang kebosanan di dalam kereta, saya berbual kosong dengan abang pemandu Limo...Banyak pengalaman mereka yang menarik boleh kita jadikan iktibar sebenarnya.


Abang nie banyak berkorban sebenarnya. Keluarganya tinggal di Melaka sementara dia mencari rezeki di Lembah Klang. Saya bertanya, “Di mana abang menyewa”...jawapannya sungguh menarik...”abang tak menyewa di mana-mana, abang Cuma tidur didalam kereta ini sahajalah di sekitar KLIA jugak abang biasa cari port”....Wah hebat pengorbanan abang nie..hanya pulang ke rumah selang 4 atau 5 hari....Sebenarnya seperti sudah menjadi kelaziman pulak mereka nie tidur di dalam kereta yek...Cuma satu pesan aku pada abang tu, berhati-hati cari tempat tidur...dan pastikan dapat rehat yang cukup..Abang pemandu teksi yang menghantar saya ke Airport tempuh hari untuk ke Johor jugak berkongsi cerita yang dia tidur di Putrajaya Central...Abang nie pemandu teksi biasa berpengkalan Cyberjaya..pengorbanan untuk mencari nafkah....masyaAllah....pernahkah saya bersyukur???


Berkongsi tentang hak milik kereta Airport Limo sebab setahu saya (berdasarkan cerita-cerita pemandu yang lain yang saya pernah bertanya sebelum ini) kereta waja mereka nie sewa beli...sepatutnya samalah macam kereta saya di rumahtu sewa beli...pada akhir tempoh yang dipersetujui, dan bayaran kesemua sedah dilangsaikan maka kereta tersebut menjadi hak mutlak saya.... oleh sebab itu walaupun kereta saya masih milik hak bank tentu saya tidak gembira sekiranya bank mahu memperlakukan sesuka hati terhadap kereta waja saya tu....


Teksi Limo Promosi CELCOM broadband

Kalau perasan, sekarang ni banyak di jalan raya kereta waja Airport Limo nie berwajah baru sebab ada iklan CELCOM .....menurut kata En. Chee Pok Jin, CELCOM’s Chief Marketing Officer, CELCOM mebelanjakan RM1 juta untuk tujuan promosi ini dengan kerjasama Airport Limo (M) Sdn Bhd...lapur Business Times, gulfbase.com dan KTTIME.COM yang sempat saya bacalah.


Hasil perbualan dengan Abang pemandu ni tadi mereka kata mereka langsung tidak dapat perkongsian apapun dalam perjanjian perniagaan ni..bila saya bertanya kenapa tak complaint...tak boleh dik nanti kami di “GAM” atau lebih buruk dibuang...emmmm nak komen banyak pun saya hanya mendengar dari sebelah pihak..kalaulah dapat jawapan dari pihak yang satu lagi tentang persoalan nie menarik jugak kan..ada yang kenal dan boleh tanya so boleh share so adil dengar dari kedua belah pihak...sebab saya tidak berpuas hati sebenarnya....

  1. takkan Airport Limo Sdn Bhd hanya buat kerja amal untuk CELCOM
  2. kalau dapat "sedikit" dari CELCOM kenapa tak share dengan pemandu macam teksi bandar dapat.

NOTE: Bukan niat mahu memburukkan nama sesiapa cuma mahukan penjelasan...

1 comment:

Amod said...

Nice Blog, Thanks for sharing information about limousine services. If any body want to know more information about limousine services then follow this link Toronto Airport limo and Toronto Limousine