Sunday 12 April 2009

Isteriku Keguguran

28 March 2009 (Sabtu)


Time: 0630 hrs

Alia kejutkan aku macam biasa bila weekend. Aku ingat hanya kejutkan aku untuk menunaikan yang wajib..rupanya dia ada berita baik tambahan....positive..

YES...hati mana tak gembira dapat berita macam nie selepas setahun lebih berkahwin kan...alhamdulillah..macam ta percaya pun ada...

30 March 2009 (Isnin)

2000 hrs

Alia complain kata ada darah keluar tp sikit je...so kami decided utk ke Klinik kat Dengkil...scan tp tak nampak ...ikut perkiraan Alia baru 6 minggu...dan dia mmg ada masalah sikit dgn rahim dia..tak apalah kita follow up dgn Dr.Hamid Arshat lagipun memang kami follow up kat situ..

31 March 2009 (Selasa)

1200hrs

Alia bagi tahu dia dah call Klinik Dr. Hamid...mereka suruh datang hari tu jugak untuk ambil suntikan sebab rahim Alia tak keluar..ok fine...amik half day mintak dengan boss...TQ Hj. Ali such a good boss ...really understanding...

Kasihan Alia..sakit di suntiknya masih terasa hingga ke malam...tak apa katanya utk anak...

1 April (Rabu)...April fool??

1310 hrs

Alia call bagi tahu darah keluar lagi...banyak katanya....akhhhhhh tidak Alia cakap rasanya dia gugur....YA ALLAH kuatkan diriku...biarlah hari ini sekadar APRIL FOOL....syukur in law aku ada kat rumah so kami setuju untuk terus berjumpa di Klinik Dr Hamid...

1420

Sampai kat Klinik Dr Hamid...Alia belum sampai lagi....tunggu sekejap....Alia sampai dengan emak..aku lihat bibirnya pucat....YA ALLAH .....

Aku terus beritahu diriku..aku rela kalau betul gugur janji Alia sihat .......sampai kat counter terus dapat lepak kat katil kat wad klinik Dr Hamid..emmm aku cuba tenangkan Alia...emmm Alia dah mula menangis...aku cuba yakinkan dia tak ada apa2...Alia berehat...aku rasa dah tak bnyk darah yang keluar..

1520 hrs

Jumpa Dr Hamid, confirm...totally lost...Alia miscarriage....Alhamdulillah Alia tak perlu D&C sebab dah totally out....semua dah keluar...YES Alia siap bawak ke klinik "janin" seperti bentuk kelongsong sebesar jari kelingking aku.....rupanya dah terkeluar kat rumah...

Dr. Hamid cakap tak apa at least nie dah buktikan Alia boleh mengandung so itupun berita baik.. YES aku dah ready dengan berita ini dan aku dah cakap kat diri aku sejak dari perjalanan pergi tadi aku kena kuat demi Alia..

Dalam perjalanan pulang Alia mintak maaf sebab gugur..dia kata dia makan than rasa nak buang air besar tapi lain pulak yang keluar...Aku cakap kat Alia tak ada apa yang dia atau sesiapa pun salah dalam hal nie sebab ianya ketentuan Allah..belum masa buat kami untuk menimang anak.. Aku memang dah redha...aku memang nak menangis tp apakan daya aku kena kuat demi Alia.


2 April 2009

0800 hrs..

Emak cuci "janin" dan siapkan seadanya untuk ditanam...aku memang cukup sedih masa ini.. Ayah tanam kat depan rumah kat Semenyih...YES ANAK SULUNGKU...aku semadikan engkau dihadapan rumah atuk & nenek dan kami akan sentiasa ingat.....

YA Allah Ya Rasullah.....ampunkan dosa2 ku....dosa2 isteriku...kami redha dengan ketentuanmu ya Allah..

4 comments:

epul majin said...

Sorry to hear that, tapi Alhamdulillah semua selamat. Aku faham perasaan ko. sampai skrg menyesal tak sudah aku gi ajak bini aku gi jogging sebab aku tak aware die dah lewat. tapi xpe, Allah lebih tahu segalanya.

Landak said...

yes agree

eliyazz said...

Meleleh air mataku membacanya...yang teristimewa dlm berjuta!!

Unknown said...

Epul, harap bersabar.
Tiada sapa tahu bagaimana perasaan si suami bila tengok si isteri sedaya upaya tahan sakit.

Namun, seperti nasihat doktor, masih belum terlewat utk mencuba lagi.

Kuatkan semangat.