Sunday 8 August 2010

Steramyx



Kat rumah nie pakai Streamyx..last 2 week seminggu aku cuba nak connect tapi haram tak boleh...geram jugak lah aku nie...Ahad lepas aku call 100 dari phone rumah. Bercakap dengan bahagian technical..adalah macam-macam dia suruh aku buat dengan "ping" lah macam-macam sehingga lah reset port. Ok lepas reset port (set DNS server no ) dan off modem lebih kurang 15 saat, on balik ok alhamdulillah.

Agak malang bila aku balik keje hari Rabu, on computer dan on modem adus...again...lampu link haram tak berhenti blink...akhhhhhh jadah sungguh....call lagi sekali 100 sekali ni lelaki yang pick up, senang jek mamat tu ok salin no report ni, nanti ada orang datang repair ....emmmmmmmmmmm


Khamis tu aku hantar Alia ke Klinik Dr Hamid Arshad, lepas tu kena hantar dia ke rumah Azira kat Taman Melawati...BB aku berbunyi...lah...technician TM call katanya ada depan rumah tapi tak ada orang kat rumah...sure lah tak ada dah semua orang kena kerja cari makan bang...ok dia kata  ada tinggal kan kad dan boleh call service center untuk buat appointment supaya ada technician datang hari Ahad..ok..

Ehhh kejap lagi service centre call tanya nak buat appointment wah...tang nie cam baguslak...ok set hari Ahad before 12 noon katanya.


Tadi lebih kurang jam 10 pagi ada orang call telephone rumah, katanya oktak line streamyx.. sabolah aku on computer dulu mana nak tahu....lepas on computer ternyata ok...aku pun cakap apa ceirta nie selalu jek masalah macam nie...technician tu cuma cakap...oooo kami reset port je nie...emm cam tu jek ke simple nya nak repair.....adulahhhhh...kalau setakat nak reset tu ko reset je lah...pastu tu smslah aku suruh check...tak payah tunggu aku ada rumah pun boleh buat..

No comments: