Sunday 8 August 2010

BlackBerry Messenger










Heboh diperkatakan tentang larangan penggunaan BlackBerry. Terbaru kerajan Arab Saudi juga mula mengambil langkah memantau penggunaan BlackBerry dan membatalkan untuk melarang penggunaan BlackBerry seletah Research In Motion (RIM),  pengeluar BlackBerry bersetuju meletakkan server BlackBerry di Arab Saudi dari Canada yelah RIM kan company Canada..
BlackBerry Messenger (BBM)..kebanyakan negara khuatir pengguna boleh menggunakan service ini untuk tujuan jenayah… Menurut ceritanya kerajaan UAE menahan pengguna BBM apabila cuba merancang untuk mengadakan perhimpunan membantah kenaikan harga minyak (katanya harga termahal di benua Arab)…mereka menahan Badr Ali Saiwad Al Dhohori dan Saud.
Oh ye server nie sebenarnya untuk
Apahal kerana BBM aku kena buang Blackberry aku kot...tapi BBM memang best sebab membenarkan pengguna Blackberry chatting seluruh dunia dengan pengguna Blackberry yang lain secara percuma.

BlackBerry









Pengguna BlackBerry Malaysia harus menunggu sehigga esok untuk mengetahui nasib sama ada BlackBerry dibenarkan diguna atau melaksanakan larangan. Menunggu pengumuman Suruhanjaya Komunikasi dan Teknologi Maklumat (CITC) esok…adus…

No comments: