Monday 3 August 2009

Telefon bimbit dikebas driver teksi

Saya diuji oleh Allah hari ini..pagi tadi jam 9.10 pagi saya dan Azizi mencari Teksi untuk ke Bangunan Great Eastern a.k.a Great Eastern Mall....bukan pergi shopping tapi kami ada meeting dengan Team Project Kinabalu NAG kat RNZ project office kat situ.

Depan Tower 2 kami menahan sebuah teksi kuning..pemandu berbangsa India..ok dia bersetuju menghantar kami..dalam teksi saya dapat sms dari Rosham SCM Carigali kata dia tak dapat joint.. oklah tak apa cukuplah kami dengan project team jek....simpan balik HP ke dalam poket seluar saya...sememangnya sudah agak lama saya tidak menggunakan casing yang letak di pinggang tu.

Sampai depan GE Mall tu teksi berhenti dan kami turun...teksi terus berlalu pergi...saya raba kocek seluar saya...alamak tak ada HP saya...pandang semula teksi dah jauh pergi no keretanya pun dah tak nampak...Azizi terus call no saya...nampaknya telah dimatikan..terus masuk voice mail. SAH dan confirm kena kebas dah HP NOKIA tu....

Setelah hanya menggunakan HP tersebut lebih kurang setahun 7 bulan HP tersebut hilang begitu sahaja...pertama kali dalam hidup saya HP hilang...panik sekejap...tarik nafas panjang-panjang...call Alia minta bantuan dia untuk call CELCOM untuk block no tu maklumlah post-paid tu karang melambung dikerjakan pulak...

Ralatnya HP tersebut pemberian Alia sempena birthday saya tahun lepas...maaf sayang saya tidak sengaja.....

Move forward nak kena cari HP baru pulak....

3 comments:

eliyazz said...

Cari HP bole browse email. Dah smp masa and perlu bergerak ke hadapan!

tungkai said...

Tak sampai beberapa saat tu boleh kena off..Perghh...brengset punya taxi driver..

Landak said...

Emm kena mencari HP baru...ehhh sedih ke gembira nie..

Driver tu mmg brengset