Thursday 11 September 2008

Unit Pencen & Unit Perumahan (Sikap Kakitangan Kerajaan)

Setiap hari dalam perjalanan pulang aku wajib call emak aku. Tanggungjawapkan sebagai anak lelaki amik tahu keadaan emak.

Aku sangat marah (jatuh % pahala hari ini) apabila emak aku bagi tahu bapak aku terima surat suruh bayar duit rumah. Aku hairan sebab sepatutnya potongan rumah adalah daripada pencen. Emak aku bagi tahu mereka tak potong dari pencen so kena bayar semua bayaran tertunggak lump sum dalam masa sebulan. WOI ORANG GOMEN KO NIE MEMANG GILA.. tak kan tak terpikir ORANG PENCEN ko suruh bayar dalam masa sebulan 4 angka...dah hilang akal ke...even lebih dari gaji permulaan gred 41 korang lah.....TAK FIKIR ke bapak aku dah pencen... berapa besarlah duit pencen dia.....apa alasan korang tak potong so duit tu masuk akaun dia...betul tapi mesti dah diguna kan...aku tak kira.. root cause tetap ORANG GOMEN YANG CUAI MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAP..jangan nak hukum bapak aku pulak...

Aku meluat dengan sikap macam nie.....

1 comment:

tungkai said...

Sorry to hear about that.

This is some cover-up to hide their inefficiencies. Mintak clarification dr diorg. Kalau blur semacam...Bagi sepam dua..Jgn bagi muka sangat...

It's THEIR fault not your dad..!!Don't let them get away from it..