Monday 24 September 2007

Jom Ke Bandung


Ini lah Air Port Husein Sastranegara..."BANDARA BANDUNG". Kami naik Air Asia pesawat AK 966 berlepas dari LCCT pukul 9.05 pagi...2 jam atas udara...mendarat di Bandung jam 10.10 WIB (Waktu Indonesia Barat-satu jam lewat daripada Malaysia).

Bertolak pada hari Khamis, 20 September 2007 dan pulang hari Ahad, 23 September 2007.
Memandangkan kami pergi dalam bulan Ramadhan maka berpeluanglah kami berbuka puasa dengan masakan SUNDA. Seperti biasa amik lauk macam-macam...ikan gurami goreng wajib ada...sup bontot goreng jugak.

So inilah tempat kami berbuka puasa pada hari pertama kami di Bandung, RM WIBISANA. So ini gambar anggota rombongan dari Malaysia. Zaizuraliza dan suami Azril serta Zaha dan isteri Hanisah. Memandangkan Zaha baru berkahwin so kira honeymoon lah nie...Oleh sebab kawan-kawan nak bawak wife masing-masing, kami decide naik AIR ASIA.

Mamat yang sebelah aku pulak tu Hepy dari P.T Sulzer Hickham. Ini lah tujuan utama kami ke Bandung, BUTTON TEST. Buat test nie di Institute Technology Bandung (ITB).



Akhirnya...aku sampai gak aku tempat nie...gunung berapi...tujuan utama aku ke sini nak beli something yang wife aku kirim dari pertama kali aku ke Bandung...akhirnya...

Cantik...tak panas walaupun cuaca terik...tapi bau sulfur kuat gila....


He..he...banyak gila orang yang nak menjual..."PAK MARI BELI PAK...3 SEPULUOH RINGGIT"...


Ini tempat kami berbuka puasa hari yang ke dua....tempat ini atas bukit so boleh nampak permandangan Bandung waktu mlm dari tempat nie...aku lupa lak apa nama tempat nie...

Macam tau je...aku order black paper steak .....bila hantar ada bendera Malaysia.


Bekas nie...Marlon kasi....buat buah tangan..

Ada biscuit utk hari raya rupanya.....



Abang nie sedang berusaha buka tangkai untuk masukkan kesemuanya ke dalam beg...depan receptionist Hyatt Regency Bandung...selamba je lah...

So mereka semua nie yang membantu selama kami di Bandung...TQ Pak Andi and team.



Inilah kalau datang Bandung memang kena bawak beg lebih....abang nie datang dua beg..balik 3 beg...

Hari untuk pulang....

2 comments:

azzalyzaa said...

waduh pak..kok di bubuh nama penuh gue..gagaga..

Anonymous said...

cis....kau kutuk aku...